23. 2. 2013

Čudá: Vatikán sa modernizuje?

Som veriaci a zatiaľ katolík. Mám svoju predstavu boha (kombinácia toho bodrého simpsonovského srandistu, Alanis Morissette a Matky prírody) a snažím sa konať čo najviac dobra. Katolík som preto, lebo v zrelom veku dva mesiace ma hodili poplávať si v krstiteľnici. Neodvrával som, mal som tušenie, že také malé bábo je dosť hriešne  napr. si naťahuje pipík a hádže hovienka na stenu. To druhé som robil i ja, z čisto umeleckých pohnútok :) Je faktom, že katolíkom sa rodia hriešne deti. Istá Eva zjedla isté (granátové) jalbko, preto.
Dokonca som chodil na katolícku univerzitu, čo vo mne nezanechalo žiadne negatívne pocity. Keď to bolo nevyhnutné, učil som sa starozákonné personifikačné bludy naspamäť, ale nebral si ich k srdcu. Pár priateľských kňazov, čo ma učilo, mám rád podnes. Problém mám s tými vyššie, čo sú nad priateľskými, oddanými, skromnými kňazmi. Vyšší rkc hodnostári majú byť automaticky lepší ako my, dokonca posvätní- hoci sa len naoko klaňajú Tomu, čo im má dávať toľkú moc- tomu, čo kedysi chodil bosý a mal senzačnú ideu o lepšom svete. Až takú senzačnú a modernú, že by ho za ňu 2.x ukrižovali.

K veci. Vatikán je storočia konzervatívnou a vedome strach šíriacou ustanovizňou, odťažitou od bežných ľudí a moderných potrieb. Vatikán zavelí a stotisíc ľudí sa už škriabe na aktuálne posvätnú horu. Vatikán povie, že čierne je biele a prípadné pochyby = slabosť viery. Vatikán žmurkne a psychopati sa nechávajú pred očami davu /detí/ bičovať a križovať vrámci veľkonočného šoubizu.

Odchod súčasného sv.otca Dominika Benedikta XVI ale dal do pohybu veci (alebo vice versa), vďaka ktorým moderný človek s androidom miesto mozgu(ja), vidí odrazu Vatikán v celkom nových, napínavých farbách. Ako sa píše v článku Sme, Vatikán má nielen vatikánsku kontrarozviedku s povesťou „najlepšej špionážnej služby sveta,“ do akej by sa tlačil i James Bond, keby bol reálny, ale v jeho útrobách sa zúrivo bojuje o moc a peniaze. 
A aby podobností s bežnými smrteľníkmi (bežnými smrteľníkmi teraz myslím Nemcov a ich vášeň pre swingers párty) nebolo málo, oddávali sa kardináli sexuálnym orgiám, špekulujú noviny La Repubblica. Plus sa v 300 stranovej správe, ktorú mala pápežovi ešte v decembri, ako skorý vianočný darček, poskytnúť trojica kardinálov-pátračov, bonzuje, že vo Vatikáne existuje agilná homosexuálna loby. Konkrétne na tom by nebolo nič zvláštne, určité percento ľudskej aj zvieracej populácie pánboh+príroda takto stvorili. Je však  pravdepodobné, že Vatikán najviac trápi, že ako homo orientovaní a homo orgií sa účastniaci, sú kardináli "vydierateľní".
Žarty a konšpiráciu, že správu s úmyslom vyvolať dojem modernosti, vypustil Vatikán do pazúrov La Repubblica schválne, bokom. Obávam sa, že ak sa aj niečo prevalí, hriešni aj "hriešni" členovia kúrie sa vykúria, v zmysle hesla chyby nás poľudšťujú. Vráti sa potom všetko do starých koľají? Bude sa ľpieť na zastaraných zvykoch? Budú sa kvôli odmietaniu antikoncepcie ďalej rodiť deti nakazené HIV? Budú mať inak orientovaní a ženy z radov veriacich naďalej podradné postavenie? Počkám si a možno zas začnem chodiť do kostola častejšie ako raz ročne (vianočné omše majú jedinečnú atmosféru).

Na odľahčenie: vedel si, že mesto s najhustejším výskytom tajných agentov je susedná prispatá Viedeň?
Zatiaľ čo Ty tam zapíjaš echte sacher torte zamatovou čiernou kávou, po strechách barokových budov šprintujú desiatky tajných agentov. Za jednými vlaje prestrelené rameno, za inými kapsa s plutóniom. A za niektorými teda i tá sutana.
Na odľahčenie2: trailer na vymyslený film Satan's Alley, kt.sa objavil vo filme Tropic Thunder (2008):




Žiadne komentáre: